דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חימום תת רצפתי או מזגן, איך כדאי לחמם את הבית? 

מאת    [ 03/12/2013 ]

מילים במאמר: 512   [ נצפה 3898 פעמים ]

חימום תת רצפתי או מזגן, מה עדיף?

משפחות רבות עוסקות בשאלת חימום הבית בתחילת הבניה או כשהם עומדים בפני שיפוץ. חימום תת רצפתי הוא אופציה שרבים נהנים ממנה והדילמה היא לרוב בין חימום תת רצפתי שמחמם בחורף לבין מזגן שנותן גם קירור בקיץ.

על מנת להקל על הבחירה, ארגנו את הייתרונות והחסרונות של חימום תת רצפתי ושל מזגן.

עונות

נהוג לחשוב שהמזגן משמש אותנו גם בחורף, גם בקיץ וזאת לעומת מערכת חימום תת רצפתי שעושה את עבודתה רק בימי החורף. מערכת חימום תת רצפתי פועלת מתחת לרצפות ומעניקה חימום אחיד בכל שטח המערכת ומנצלת בצורה הטובה ביותר את נטייתו הטבעית של החום לעלות למעלה. כיוון שהחום עולה למעלה, מערכת חימום תת רצפתי מנצלת את האנרגיה בצורה מקסימלית. הבחירה במזגן כך שיעבוד גם בחורף, גם בקיץ, דורשת החלטה למה הוא מיועד. מזגן שיהיה מונח בחלק התחתון של החדר ינצל את החום העולה כדי לחמם את כל החדר, אבל יהיה פחות יעיל בקיץ כיוון שהקור יישאר ברצפות. מזגן עילי יקרר נפלא את החדר בימי הקיץ, אך יבזבז אנרגיה רבה בפעולת החימום כיוון שהחום בורח למעלה.

נראות ואפשרויות עיצוב

בעוד שמערכת חימום תת רצפתית אינה נראית, המזגן נתלה על הקיר ומגביל את סידור החדר ודורש גם מדחס מחוץ לבית. בהרכבת מערכת חימום תת רצפתי מרכיבים גם חישן וטרמוסטט ואלו שקועים בקיר. מעבר לכך אין כל מגבלה עיצובית בחדר ובסידורו. מזגן רצפתי תופס מקום ועשוי להגביל את יכולת הזזת הרהיטים. אם תחליטו לתלות מזגן עילי שיקרר את הבית, לא תהיה לו כמעט כל השפעה עיצובית.

למעלה או למטה

כשמדובר על חימום הבית, הדאגה לילדים שנוטים ללכת יחפים או לתינוקות זוחלים, אין כל ספק שתרצו רצפה חמימה ונעימה. החום תמיד עולה למעלה ולכן חימום תת רצפתי מנצל את כל האנרגיה לחימום הרגליים. על מנת להנות מיכולות המזגן לחימום הבית, עדיף לבחור במזגן רצפתי ולנצל מקסימום את אנרגיה החום שעולה למעלה.

האויר והאוירה

מזגן נוטה לייבש את האויר בקלות ולכן כדאי להוסיף לחדר שמחומם עם מזגן מכשיר אדים. בוודאי אם מדובר על חדרי ילדים או תינוקות. חימום תת רצפתי משאיר את האויר בחדר נעים ולא מייבש.

מהירות

ייתרונו הגדול ביותר של המזגן הוא יכולתו לחמם במהרה. כדקה- שתיים לאחר הפעלת המזגן לחימום החדש, תרגישו בהבדל. מערכת חימום תת רצפתי דורשת קרוב לחצי שעה עד להגעה לטמפרטורת חימום החדר (כמובן, ישנן מערכות שונות, בדקו אם המערכת בה התעניינתם תעניק לכם מהירות חימום שכזו). לרוב מערכת חימום תת רצפתי פועלת מתחילת החורף ועד סיומו באמצעות טרמוסטט ששומר על הטמפרטורה הרצויה שהגדרתם לחום החדר.

תחזוקה

הנושא האחרון בבחירת החימום לבית הוא התחזוקה. ישנן משפחות שבונות את ביתיהן ונהנות מהתחזוקה וישנן את אלו שמצפות לסיים את השיפוץ או הבניה ולהנות מהיום יום. 

המזגן דורש תחזוקה שכוללת ניקוי פילטרים פעמיים בשנה והוספת גז בעת הצורך. לעומתו, המערכת חימום תת רצפתי אינה דורשת תחזוקה בכלל ומאפשרת לכם שנים רבות של הנראה, חימום ושקט.

 

לסיכום, תחליט כל משפחה על החימום הנעים לביתה, חשוב לדעת מהם הייתרונות ומהם החסרונות בכל אחת ממערכות החימום ולעשות את הבחירה הנעימה ביותר לבני הבית. 

לבירורים, ייעוץ ושאלות בנושא חימום תת רצפתי נשמח לעמוד לרשותכם.

AHT - חימום תת רצפתי בטכנולוגיה מתקדמת לבירורים, ייעוץ והצעות 04-8204422




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב